E-vormingswerk weblog

6 Tools voor tijdregistratie en takenbeheer

Gepubliceerd door Hugo Callens op Vr 08/02/2013
Als je aan verschillende projecten tegelijk aan het werken bent, valt het niet altijd mee om een overzicht te bewaren van de tijd die je aan elke taak besteedt. Nochtans is dat vaak nodig: je moet je tijdsbudget bewaken, rapporteren, of de werkbelasting van je team in evenwicht houden. Gelukkig zijn er allerlei hulpmiddelen voor tijdregistratie en takenbeheer beschikbaar. Hieronder stellen we er enkele voor.

Toggl

Toggl heeft een heel mooie, gebruiksvriendelijke interface. Je kan eenvoudig een taak invoeren en toewijzen aan een project en overzichten per dag en per project bekijken. Je kan ook gebruik maken van een timer die je start aan het begin van je taak, en uitzet als de klus afgewerkt is. Toggl is een online tool, maar je kan ook een desktop versie voor Windows, Mac of Linux installeren. Een mobiele versie voor Android en iPhone is ook beschikbaar. Toggl is gratis tot 5 gebruikers.

Image

MrTicktock

MrTickTock biedt ongeveer dezelfde mogelijkheden, maar biedt daarnaast meer uitgebreide toepassingen voor tijdregistratie: niet enkel taakbebeer, maar een volledige kalender waar je ook vrije dagen en afwezigheden kan invoeren. Ook voor MrTicktock is er een gadget beschikbaar om op je pc te installeren (enkel Windows), en een mobiele app voor Android en iPhone. Het programma is gratis.

Image

SlimTimer

SlimTimer is een no-nonsense online tijdregistratiesysteem dat toelaat de tijd te registreren voor verschillende taken, en deze gegevens te delen met medewerkers. De interface is echter nogal rudimentair: er ontbreken wat toeters en bellen die de voorgaande tools wel hebben. Ook Slimtimer is helemaal gratis.

Image

Offline tools

Verder vonden we ook enkele interessante offline tools: programma's die je op je computer installeert en handig in het gebruik zijn. Taskcoach (alle platformen plus iPhone/iPad), Officetime (Mac, PC, iPhone en iPad) en Grindstone (enkel Windows) zijn een paar voorbeelden. Het nadeel van offline tools is wel dat ze minder geschikt zijn voor teams, vermits ze verbonden zijn aan de computer waarop ze geïnstalleerd staan, en moeilijker te synchroniseren zijn.

Image

UPDATE

Funkytime is een Vlaams bedrijf dat een online tijdsregistratiesysteem heeft, en dat is dus meteen ook in het Nederlands beschikbaar is. De taken worden er 'projecten' genoemd, en je kan er zo veel maken als je wil in de gratis versie.

Ken je of gebruik je zelf andere tools voor tijdregistratie en takenbeheer? Meld je bevindingen als commentaar op dit bericht.
Om commentaar te plaatsen moet je op de website geregistreerd en ingelogd zijn.

1 comment so far


privébericht
I had used Replicon time tracking software which is the most hassle free cloud based application that I had ever used. Earlier I used Toggl and Freshbooks but later found Replicon as the most easy to use cloud based app that I can use both via web or mobile anytime, anywhere!